85% מהאנשים יסבלו מאקנה בשלב מסוים בחייהם. אקנה היא מחלה עור נפוצה שכוללת פצעונים מציקים שיכולים להיות כואבים ויש על המחלה הזו המון "שמועות" ומיתוסים שחלקם נכונים וחלקם פחות. האם משחת שיניים טובה לחצ'קונים? האם כדאי לפוצץ חצ'קונים? האם תרופות סבתא עוזרות לחצ'קונים? ייתכן שאכילת שוקולד גורמת ליותר פצעי בגרות על הפנים? האם יש גיל שבו מופיעים החצ'קונים? ומה קשור שום לפצעונים שעל הפנים? מה מותר לעשות עם חצ'קונים ומה אסור? כל התשובות לכל המיתוסים הכי נפוצים על החצ'קונים, תמצאו כאן!

משחת שיניים- טיפול בפצעי בגרות

משחת שיניים טובה למריחה נקודתית על חצ'קונים

נכון חלקית. משחת שיניים בעצם מייבשת את העור ואולי טובה למריחה נקודתית על חצ'קונים אבל אנחנו מעדיפים להמליץ לכם לוותר עליה בכלל בהקשר של מריחה על הפנים. משחות שיניים פוגעות באיזון הטבעי של העור, עלולות לייבש לכם יותר מדי את העור וזה יכול לגרום לעוד אקנה על הפנים. בקיצור, אם בא לכם להיפטר מחצ'קון אחד ועל הדרך לזכות בעוד 3 חצ'קונים, תוכלו להשתמש במשחת שיניים 😊

עדיף לפוצץ חצ'קונים כדי לא להשאיר סימנים על הפנים

לא נכון. פיצוץ החצ'קונים עושה יותר נזק מאשר תוכלת. רוב האנשים לא מפוצצים את החצקונים בסביבה סטרילית לגמרי וזה לול להוביל לזיהומים, דלקות וגם צלקות.

חצ'קונים מופיעים רק בגיל ההתבגרות

לא נכון! החצ'קונים מופיעים לרוב סביב גיל ההתבגרות בזמן שההורמונים בשיאם אך הם יכולים להופיע בכל שלב בחיים- משלב התינוקות עד לשלבים מאד מאוחרים.

סודה לשתייה זה הפתרון האולטימטיבי להיפטר מחצ'קונים

לא נכון. סודה לשתייה זו תרופת סבתא ידועה שהרבה שמעו עליה. הבעיה בסודה לשתייה (ממש בדומה למשחת שיניים) היא פוגעת ברמת החומציות הטבעיות של העור, עלולה לייבש את העור שלכם בצורה קשה ולגרות אותו יותר, דבר שיגרום לעוד חצ'קונים על העור וזמן ההחלמה יימשך יותר מגדר הרגיל.

שמן קוקוס נותן הרגשה נעימה לפנים ועוזר עם בעיית החצ'קונים

חלקו הראשון של המשפט נכון. שמן קוקוס הוא מעין מרכך של העור שהוא יבש, נותן הרגשה מאד נעימה לפנים, מוסיף להם רכות וחלקות שהעור אינו רגיל בשגרה. לשמן קוקוס יש כל כך הרבה יתרונות והוא נחשב לתרופת סבתא מעולה כמעט לכל בעיה- כוויות,יבלות, גרד, יובש, טיפול לעור בוגר, פיגמנטציה וכן הלאה. יחד עם זאת, שמן קוקוס נמצא כחסר תועלת בכל מה שקשור לפצעי אקנה. הוא אינו יכול לסייע לטיפול נקודתי לחצ'קונים, עלול לסתום את הנקבוביות ולגרום ליותר בעיות.

מריחת חומץ תפוחים על אזורי האקנה, עוזרת לרפא אותם

ממש לא נכון. חומץ תפוחים הוא חומר מרוכז שעלול לייבש את העור יתר על המידה ולגרום לפריחה או אפילו לכווייה. אין סיבה לנסות את זה במיוחד לא על עור הפנים.

שפשוף של שום על החצ'קון, יעלים אותו כלא היה

לא נכון!!! שום אומנם נחשב לתרופת סבתא מועילה לחצ'קונים אבל לא שמורחים אותו ישירות על גבי פצע האקנה. ניתן להוסיף לתזונה שום אך לא למרוח ישירות מכיוון שזה עלול לגרום לכוויה של העור וגירוי.

שוקולד

אכילת שוקולד גורמת לחצ'קונים

משפט זה נכון בחלקו. יכול להיות שעל חלק מהאנשים שוקולד ישפיע בצורה של פצעונים על הפנים ויש כאלו שזה לא ישפיע בכלל. אתם יכולים לנסות להתנזר לתקופה מסוימת משוקולד ולראות את התוצאות.

שטיפת פנים מוגברת יכולה להפחית בחצ'קונים

לא נכון. רצוי לשטוף את הפנים פעמיים ביום במים פושרים. אם רוחצים יותר מדי את הפנים אפשר לגרום לייבוש יתר של העור שיכול להגביר את היווצרות החצ'קונים. תוכלו לקרוא על זה בהרחבה בכתבה חצ'קונים: עשה ואל תעשה.

שמש טובה לחצ'קונים

משפט נכון ולא נכון. שמש עוזרת ליבוש החצ'קונים אבל יכולה לגרום לזיעה שדווקא תעודד את הופעת החצ'קונים.

מילים אחרונות- עזבו אתכם משום, משחת שיניים, חומץ תפוחים או כל דבר כזה או אחר. אנחנו ממליצים לכם ללכת לטיפול פנים אצל קוסמטיקאית פרא רפואית מוסמכת שתדע להעניק לכם את הטיפול הטוב ביותר ולתת לכם טיפים שמתאימים לסוג העור שלכם. מעוניינים עוד היום להגיע? בטח שזה אפשרי! היכנסו לאפליקציית Wakee ופשוט הזמינו טיפול פנים לשעות הקרובות. אנחנו נחפש עבורכם את בעלי המקצוע המומלצים שנמצאים באזורכם, שפנויים ועונים להגדרות שהזנתם ואחרי זה נשלח לכם הצעות בהתאם לאישור.